Om jag var troende...eller va??

Så kommer nog första tanken på. varför skapade han djur?
vi använder djur som slavar och dom ger oss mycket av det vi behöver idag,
han gav också djur..Djur så att dom kan leva på varandra
Denna cirkeln som vi rullar runt i är enorm och kräver mer än minuter av tänkande.
Dom säger att han gav oss Egen vilja. men jag tror att vi själva lärde oss den
För människo kroppen är djävligt cool när det kommer till hjärnan, hur den arbetar för att vi ska kunna anpassa oss, för vi har någon gång fattat att vi behöver stoppa köttbiten i lingongrottan..(ni fattar)
Vi har fattat att man måste ta liv för att ge liv
Vi har lärt oss att vi är inte "all mighty", vi behöver vapen eller redskap för att klara oss
Och vi behöver varandra...Men det har vi glömt för länge sedan! idag behöver vi inte jaga stora bestar för att få mat, Vi skaffar pengar...Dessa pengar som gjort människan till den svagaste varelsen jag sett..
Vi lurar varandra för att få det, vi bedrar, vi dödar .. vi slår sönder och samman varandra för att få dessa pengar,
Många skaffar något vi kallar jobb..men det systemet är också fuckat,
Dom som gör nytta ska inte få lika mycket betalt?
jag menar då..Vården, som gör att vi överlever skador, byggarbetare som ger oss värme och hem att bo i, med mera.
Jag menar, langa alla pengar till dom som gör kläder med märken på??
Ge pengar till dom som ska hålla koll på dina pengar,
Ge pengar till dom som bestämmer över nästan allt du gör, (politiker) ...
Vill nog mest säga, Tänk om, och kasta inte stenar i glashus...idiot
                                                                                                                            image2
Grubblar en stund

VARFÖR FÅR JAG INTE GÅ PÅ GRÄSMATTAN!                                                                 
Några av er fattar varför jag skrev det där, andra inte...


Vi människor kräver kontrollbehov.
Bara en enkel sak som "varför får jag inte skriva min fakta-uppsatts som jag vill?
Till och med det är skrivet hur man ska göra...varför förstör människorna kreativiteten överallt.
Att lära är kreativitet för fan, men allt är planerat, in på datorn skriv ner det som står i "egna ord"
Men se till att du skriver det såhär!.. ganska depprimerande
Jag tror (om man fortsätter i skolgrejjset) att. Måla och klistra är ett sätt som vi glömmer efter dagis.
ifrån dagis och förskola nästan upp till mellanstadiet så får man vara kreativ..olika människor har ju olika sätt att få fram sin "fakta" vet att det är svårt att göra det individuellt för var och en, men i har löst så mycket värre saker
Allt handlar såklart om pengar? jag vet faktiskt inte är inte så insatt i allt det där
men men kontrollbehov
svenssons än en gång? haha nej jag måste sluta med det där..


orkar inte skriva mer just nu,
men människor är människor och jag tycker vi borde börja respektera varandra, och allt för många kör dubbelmoral, jag vet att jag visar ohygglighet mot många när dom säger att jag ska gå av gräsmattan till exempel men det va inte det jag menade... tänk längre än näsan

Pis //Tokko

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0