Naken sanning

Utifrån och in
Oskyldheten  när jag själv står med mina två polare på balkongen.
Nedanför står mamman och leker med sina barn,
gungan går fram och tillbaks precis som spliffen.
När jag känner röken fylla lungorna njuter jag av solen
och när jag ser röken sakta sprida sig i luften ser jag oskyldheten
medierna har änn en gång sagt fel, cannabis är inte farligt
man känner hur axslarna sakta sjukner, slappnar av och känslan i magen kommer,
leendet tonas upp och jag njuter.
Hur många står inte såhär nu?, bara vi som håller på som vet
Ni kan inte stoppa oss, vi blir fler och fler
Ni som inte röker, ser bara plattan, vi ser mycket mer
Ni ser bara dom som inte klarat sig och säger, "där kommer du hamna", för mig så löper du lika stor risk
Orkar inte längre argumentera, vi finns kvar, sluta reagera

Ahh alltid någon tanke som finns att skriva om ... // Tokko
image1


Kommentarer
Postat av: Cassandra

I stand behind you jocke!

2008-04-29 @ 19:24:54
URL: http://olssonc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0